In 2016 wordt de AIS-verplichting door de CCR geëvalueerd. Daarom is het belangrijk dat schippers ervaringen met AIS aan BTB melden zodat wij ze kunnen verzamelen en vastleggen.
Je hebt bijvoorbeeld 48 uur de tijd om defecten aan AIS of de elektronische vaarkaart te (laten) verhelpen. Is dat voldoende? En is het werkbaar?
Ook is BTB geïnteresseerd in andere verschijnselen. Laat ons s.v.p. weten wat je tegenkomt!
- 48 uur reparatietijd – haalbaar in de praktijk?
- Miswijzingen, spookmeldingen, storingen in aparatuur? Onjuiste gegevens in een AIS?
- Alarmmeldingen zoals ‘man over boord’, ‘aanvaring’, ‘aan de grond gelopen’?
- Storingen in andere apparatuur zoals TV, marifoon, computer of GSM als de AIS uitzendt?
Wij willen het heel graag weten!
Je kunt je ervaringen met AIS rechtstreeks aan Bureau Telematica doorgeven +31 (0)10 2060606. Of stuur ons een mailtje.
Ga naar de AIS-pagina’s op deze website