BTB roept binnenvaartondernemers op om te melden waar in Nederland de mobiele verbindingen langs de vaarwegen niet optimaal zijn.
Rijkswaterstaat laat metingen uitvoeren naar de kwaliteit van de mobiele verbindingen die aan boord van schepen worden gebruikt voor internetten, elektronisch melden en River Information Services.
Met enige regelmaat mopperen binnenvaartondernemers op bijeenkomsten over de kwaliteit van mobiele (data) verbindingen. Het komt er vaak niet van om in een mailtje aan Bureau Telematica precies aan te geven waar de connecties niet optimaal zijn. Dan bedoelen we geen of trage verbinding, of het plotseling wegvallen van de connectie. Zijn er nog ‘blinde vlekken’ langs de vaarwegen?
Waar zou er volgens u eens gemeten moeten worden?
Help ons s.v.p. om praktijkervaringen te verzamelen. De volgende gegevens zijn het belangrijkst:
- vaarwater van km … tot km … of locatie (ligplaats, haven, havenbekken)
Verder willen we graag weten, voor zover u die informatie heeft of kwijt wilt:
- datum en tijdstip van een concrete storing
- naam van uw mobiele service provider (bv Dekatel, 4Com etc.), dus van wie u de rekening krijgt.
- naam van het mobiele netwerk (KPN, Vodafone, T-mobile) langs de vaarweg waar de verbinding wegvalt of waar de storing zich voordoet.
- uw contactgegevens, zodat wij e.e.a. kunnen navragen.
- eventuele bijzonderheden, zoals de stand van de antennes (hoog of laag), kranen – kortom alles wat naar uw idee verstorend zou kunnen werken.
Stuur uw melding s.v.p. met spoed naar bureau.telematica@binnenvaart.org. Alvast hartelijk bedankt voor uw medewerking.